Livestream

By on 16 april 2021

Al onze online activiteiten zijn te volgen op: www.twitch.tv/oranjeverenigingzbl

Een livestream lijkt heel veel op het kijken van een filmpje op Youtube, met als groot verschil: je kijkt naar iets wat live gebeurt in plaats van een opgenomen filmpje.
Ben ik verplicht om in te loggen? Nee, om de livestream te kijken ben je niet verplicht om in te loggen of als je op je telefoon of tablet kijkt een app te downloaden. Naast het bekijken van de livestream is er ook een mogelijkheid om te chatten, wil je hieraan meedoen dan moet je wel inloggen.
Wat kan er mis gaan?
Je hebt wel beeld, maar geen geluid. Controleer eerst of het geluid van je laptop, tablet of tv aan staat. Is dit goed ingesteld, dan staat waarschijnlijk het geluid van de livestream gedempt. Links onderin beeld van de livestream staat een afbeelding van een luidspreker. Stel hier het volume in.
Je beeld blijft stil staan. Waarschijnlijk maak je gebruik van wifi en is je wifisignaal heel even minder sterk geweest. Laad je internetpagina opnieuw of druk op verversen. Komt dit vaak voor, sluit je computer dan met een kabel op het internet aan of verplaats je laptop of tablet naar een andere plaats in de kamer waar het wifi-signaal beter is.